fbpx

Planowanie postów na Facebooku i Instagramie z Later

Planowanie postów na Facebooku i Instagramie z Later

Poziom zaawansowania:
2/5

Jak już wiesz uwielbiam automatyzować swój biznes i swoją pracę w mądry sposób. Pisałam już o tym jak automatyzować publikację postów na Facebooku i Instagramie w Creator Studio lub z wykorzystaniem Hootsuita.  Tym razem chciałabym Ci pokazać inne narzędzie do tego typu działań czyli Later. Later ma więcej przydatnych funkcji niż Creator Studio ale mniej niż Hootsuit i jest od niego zdecydowanie tańszy. Pokazuję Ci różne narzędzia, abyś mógł sam wybrać, co Tobie bardziej pasuje. Dlatego dzisiaj pokażę Ci, jak wygląda planowanie postów na Facebooku i Instagramie z Later.

Kiedy byłam w ciąży, poświęcałam bardzo dużo czasu na pisanie treści, rebranding bloga i opracowywanie strategii. Po przeczytaniu postu u Worqshop, o tym, jak przygotować swój blog i biznes do „urlopu” macierzyńskiego. Postawiłam sobie za cel, aby przygotować i zaplanować treści przynajmniej na trzy miesiące mojej nieobecności po porodzie. Udało mi się to dzięki codziennej, systematycznej pracy i sposobach na sprawne tworzenie treści zgodnie z moją strategią, o których przeczytałam u Kasi.

Praca w blokach, asana, odpowiednie przygotowanie tekstu, to wszystko sprawiło, że pierwsze miesiące mogłam spokojnie poświęcić mojemu dziecku, a blog na tym nie stracił, wręcz przeciwnie.

Teraz wracam powoli do regularnych działań, choć praca wygląda już całkiem inaczej. Jest zdeterminowana drzemkami, dostępnością babci lub męża do opieki i humorem małego agenta. Mam ogromne szczęście, że dzięki bliskim, nadal mogę poświęcać sporo czasu na pisanie i pracę, mimo małego brzdąca. Dzięki temu utrzymuje równowagę psychiczną i balans między byciem mamą a byciem twórcą i programistką. W przygotowaniu swoich profili społecznościowych do mojej nieobecności bardzo pomogła mi aplikacja Later, w której zaprogramowałam posty na fanpage na Facebooku i Instagram z dużym wyprzedzeniem.

Do czego przyda się to w Twoim biznesie?​​​

Planowanie postów jak każda automatyzacja przede wszystkim oszczędza Twój czas, który możesz spożytkować na inne, ważniejsze sprawy. Later jest o tyle fajna opcją, że już w darmowej wersji daje Ci wszystkie najpotrzebniejsze funkcje zarówno do Instagrama, jak.i do Facebooka. Szkoda, że nie da się na nim jeszcze planować posty do grup na FB, wtedy byłby już idealnym narzędziem.

Dodatkową przydatną funkcją jest możliwość zaplanowania jak będzie wyglądał nasz feed na instagramie i możliwość zobaczenia go w całości. Pozwala to zaobserwować czy zdjęcie pasuje do całości i czy nasz feed będzie wyglądał estetycznie i spójnie. 

W wersjach płatnych mamy dodatkowo kilka funkcji m.in. analizę hashtagów, generator strony z linkami, którą możemy dodać do bio czy analizę najlepszej godziny na publikację. Oczywiście podstawową równicą jest ilość postów, którą możemy zaplanować. Jeśli chodzi o finkcje dodatkowe są to moim zdaniem gadżety, bez których bez problemu możecie się obejść więc jeśli płatny plan to tylko jeśli ilość postów dostępna w darmowym pakiecie jest zbyt mała.

Planowanie postów z Later

Pierwszy krok to rejestracja. Można to zrobić za pomocą Instagrama. Polecam Ci właśnie ten sposób, ponieważ połączenie konta i tak Cię czeka, jeśli chcemy, aby Later publikował za nas posty.

Kolejny krok to dodanie profili swoich mediów społecznościowych np. Facebooka. Wystarczy kliknąć znak plusa na środku górnej belki, wybrać jakie konto chcemy dodać czyli np. Facebook i przejść krok po kroku ścieżkę autoryzacji.

Przejdźmy teraz do tworzenia postu.

Zwróć uwagę w jakim kontekście pracujesz czy jednego profilu czy wielu. Rozpoznasz to po tym czy zdjęcia są wyraźne czy lekko wyszarzone. Dla przykładu na screenie powyżej pracuję w kontekście instagrama. Jeśli chciałabym pracować w obu to wystarczy, że kliknę plusik, który pojawi się po najechaniu na ikonkę z profilem Facebooka. Jeśli chcesz całkiem zmienić  profil to kliknij ikonkę profilu.

  • Dodaj zdjęcie lub wideo upuszczając je na wskazany poniżej obszar lub klikając Upload Media.
  • Kliknij na nie po czym wybierz Create post.
  • Ustaw opis i hashtagi.
  • Klikając na ikonkę zegarka zmienisz datę i godzinę publikacji.
  • W przypadku Instagrama możesz wybrać czy chcesz aby był opublikowany automatycznie jeśli masz konto biznesowe, czy chcesz dostać powiadomienie przed publikacją.
  • Jeśli chcesz będziesz publikował w kontekście kilku profili ścieżka wygląda tak samo, jednak jednocześnie zobaczysz opcję kreowania wszystkich postów.
  • Po kliknięciu Create post możesz dodać opis jeśli chcesz aby był w całości lub częściowo taki sam na obu profilach, dodaj tylko część wspólną po czym kliknij Next.
  • Teraz możesz ustawić różnicę, sposób i datę publikacji.
  • Kliknij Save.

Jak widzisz jest to dużo prostsze niż w innych aplikacjach dlatego tak bardzo lubię korzystać właśnie z Latera. Dodatkową zaletą tego narzędzia jest to, że jest oficjalnym partnerem Instagrama dzięki czemu korzystanie z niego nie jest określane jako niedobra praktyka i nie powoduje shadow bana.

Zgarnij darmowy ebook i cotygodniową dawkę wiedzy

.
Magdalena Limanówka-Kuciel
magdalena@panizkomputerem.pl

Jestem programistką, która lubi mieć ręce pełne roboty. Do życia potrzebuje komputera z internetem i kubka gorącej kawy. Więcej na stronie o mnie.