fbpx

Jak dodać Piksel Facebooka na stronie lub blogu na WordPressie

Jak dodać Piksel Facebooka na stronie lub blogu na WordPressie

Poziom zaawansowania:
2/5

Nie znam osoby prowadzącej swój biznes czy blog w internecie, nielubiącej zaglądać w swoje statystyki. Każdy lubi rosnące słupki i wysokie liczby mówiące o ruchu. Takie statystyki to dla twórców często dowód na to, że to co robią ma sens. Najbardziej rozpowszechnioną metodą zbierania statystyk jest oczywiście Google Analytics. Za to dzisiaj pokażę Wam jak zrobić pierwszy krok aby takie statystyki zbierał dla nas również Facebook. Aby to zrobić musisz wiedzieć jak dodać pixel Facebooka na swoją stronę lub blog.

Do czego przyda się to w Twoim biznesie?

Podobnie jak Google Analytics do zbierania danych o Twoich odbiorcach ale nie tylko. Facebook wie o nas znacznie więcej niż Google więc te informacje będą bardziej szczegółowe.  

Do reklam na Facebooku, które możesz opierać o dane zebrane przez Piksel. Nie tylko kierując reklamę do osób, które Cię odwiedziły ale także jeśli korzystasz ze zbierania innych typów zdarzeń np. do porzuconych koszyków czyli e-commerce, remarketingu czyli wracania do użytkowników, którzy np. odwiedzili konkretną podstronę czy artykuł. Planując swoje posty na Facebooku możesz od razu zaplanować swoją kampanię w oparciu o dane z pixela.

Dane w obecnych czasach to największa wartość. Im więcej wiesz o swoich odbiorcach tym więcej zdziałasz.

Jak stworzyć pixel?

Aby stworzyć pixel Facebooka należy po zalogowaniu się na dwoje konto w prawym górnym roku kliknąć trójkąt skierowany w dół i wybrać zarządzanie reklamami. 

Zostaniemy przeniesieni do menadżera reklam. Rozwiń menu w lewym górnym rogu klikając trzy poziome kreski, a następnie mamy dwie opcje. Pierwsza taka, że już będziemy widzieć link Piksele. Jeśli jednak go nie widzisz to kliknij link na końcu rozwiniętego menu Wszystkie narzędzia. W kolumnie zatytułowanej Badania i raporty powinieneś zobaczyć link Piksele.

Aby stworzyć piksel Facebooka po otwarciu panelu Piksele kliknij Utwórz piksel na samym dole. 

Pojawi się popup, który jest pierwszym krokiem konfiguracji. Na tym etapie musisz nazwać swój piksel, dobrze jeśli nazwa będzie powiązana ze stroną, którą będziesz śledzić. Jednak nie musisz już teraz być 100% pewien jak go nazwać, to zawsze można zmienić później w edycji piksela. 

Opcjonalnie możesz także dodać adres strony, którą będziesz śledzić. Następnie kliknij Kontynuuj.

Jak dodać Pixel Facebooka na stronę?

Twój piksel już istnieje, jest jednak bezużyteczny dopóki nie dodasz go do swojej strony. Facebook chce nam w tym pomoc i prezentuje trzy możliwe ścieżki jak dodać Pixel Facebooka na stronie opartej nie tylko na Wordpressie.

Ścieżka nr 1

Pierwsza sprawdzi się jeśli korzystasz na swojej stronie z popularnego oprogramowania, którego twórcy są partnerami Facebooka i przygotowali integrację. W naszy przypadku tak właśnie jest i. mamy już gotować wtyczkę, która doda utworzony piksel na naszą stronę.

WAŻNE! Pamiętaj, że jeśli masz sklep internetowy na woocommerce to nie wystarczy tylko integracja z Wordpressem ale musisz przejść tę ścieżkę ponownie i zintegrować piksel z WooCommerce. Umożliwi to wtyczka Facebook for WooCommerce. Możesz ją zainstalować z poziomu panelu WordPressa lub przechodząc tę ścieżkę ponownie i wybierając raz partnera WordPress, drugi raz WooCommerce.

Wybieramy z listy oprogramowanie, które nas interesuje. W naszym przypadku WordPressa.

Pojawi się popup, który w górnej części ma progressbar czyli listę kroków jaką musimy przejść aby skonfigurować integrację. W pierwszym kroku warto zaznaczyć Zaawansowane dopasowanie aby dane, które zbieramy były jeszcze bardziej szczegółowe. Pamiętajmy jednak aby zamieścić o tym informację w swojej Polityce prywatności.

Kolejny krok to pobranie wtyczki do Wordpressa. Klikamy Pobierz, po czym archiwum .zip, które pobraliśmy wgrywany jako wtyczkę do swojej strony. Jak to zrobić, pokazują nam następne 4 kroki popupu. 

Ostatnie dwa kroki to sprawdzenie czy połączenie między Twoją stroną, a Facebookiem działa poprawnie i dane poprawnie przechodzą.

Ścieżka nr 2

Druga ścieżka to ręczna instalacja kodu piksela na swojej stronie. W przypadku kiedy strona nie jest na Wordpressie musisz dodać to w sekcji HEAD. Jednak my skupimy się na wersji dla WordPressa.

Możesz zaprezentowany kod albo wrzucić bezpośrednio w pliku np. używając edytora motywu czego nie polecam, ponieważ zmieniając motyw, a nawet go aktualizując możemy te zmiany po prostu usunąć i zapomnieć ponownie go dodać. 

Inną opcją jest użycie wtyczki, którą bardzo polecam czyli Insert Headers and Footers, która umożliwia dodanie nam dowolnego kodu w sekcji head, w sekcji body zaraz na początku i w sekcji footer. Najbardziej polecam tę opcję, ponieważ wykorzystując jedną wtyczkę możemy wpiąd w naszą stronę nie tylko kod piksela ale także Google Analytics, Hotjar czy inne potrzebne skrypty. Nie potrzebujemy do każdej z tych rzeczy osobnej wtyczki i co z tego wynika nie obciążamy niepotrzebnie naszej strony.

Ścieżka nr 3

Ścieżka, która generuje najmniej roboty dla nas czyli po prostu wysłanie kodu piksela do naszego wsparcia technicznego czy opiekuna strony. Liczę jednak, że nie wybierzesz tej opcji i zrobisz to sam z tą instrukcją.

Jak dodać pixel Facebooka na stronie lub blogu na WordPressie?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Sprawdź czy działa

Bardzo ważne na sam koniec jest sprawdzenie czy to co właśnie zrobiliśmy działa poprawnie czyli czy nasz piksel zbiera dane i wysyła do Facebooka. Możemy to zrobić na kilka sposobów. Ja pokażę Ci dwa. 

Pierwszy to Menadżer zdarzeń. Aby się do niego dostać ponownie rozwijamy menu w lewym górnym roku. Następnie klikamy Wszystkie narzędzia aby rozwinąć pełną listę i w kolumnie Badania i raporty klikamy na Menadżer zdarzeń.

W szerokim bloku po prawej stronie pojawi się lista naszych pixeli. Klikamy w ten, który nas interesuje czyli prawdopodobnie jedyny, który mamy w tym momencie.

W menu z lewej strony wybieramy Testowanie zdarzeń, po czym wprowadzamy link do naszej strony i klikamy Otwórz witrynę. Zacznijmy od strony głównej. 

W nowej zakładce otworzy się nasza strona. My jednak wracamy do panelu testowania zdarzeń. formularz wprowadzania strony powinna zastąpić tabelka ze zdarzeniami, które pixel złapał. W naszym przypadku będzie to Page view czyli wejście na stronę.  Jeśli widzisz takie zdarzenie to gratuluję, Twój pixel działa poprawnie.

Drogi to wykorzystanie rozszerzenia do przeglądarki: Facebook Pixel Helper. Bardzo fajne i proste narzędzie, które nie tylko pokaże czy pixel działa, ale także wszystkie zdarzenia, które są aktywne na tej stronie. Dzięki niemu bez klikania po panelu Facebooka, od razu po wejściu na stronę, możesz sprawdzić jakie zdarzenia są uruchamiane i czy działają. 

Dodatkowy atut takiego rozszerzenia to to, że możesz pod tym względem sprawdzać nie tylko swoją stronę ale i konkurencji i podglądać ich strategię zbierania danych.

O zdarzeniach będę pisać bardziej szczegółowo w innym wpisie. Jeśli chcesz zbierać bardziej szczegółowe dane niż to, kto odwiedził Twoją stronę to na pewno przyda Ci się to rozszerzenie.

Zgarnij darmowy ebook i cotygodniową dawkę wiedzy

.
Magdalena Limanówka-Kuciel
magdalena@panizkomputerem.pl

Jestem programistką, która lubi mieć ręce pełne roboty. Do życia potrzebuje komputera z internetem i kubka gorącej kawy. Więcej na stronie o mnie.