fbpx

Jak automatycznie wysłać lead magnet? – Automatyzacja w MailerLite

Jak automatycznie wysłać lead magnet? – Automatyzacja w MailerLite

Poziom zaawansowania:
4/5

Na naszej grupie na Facebooku zdecydowana większość pytań dotyczy newslettera. Od czego zacząć, jak to zrobić dobrze, o czym pamiętać itd. Na wiele z tych pytań odpowiedziałam w mini e-booku, który możesz otrzymać za darmo, wypełniając formularz poniżej. Jednak rzeczą, która sprawia Wam najwięcej problemów, jest automatyzacja w MailerLite.

Zgarnij darmowy ebook i cotygodniową dawkę wiedzy

.

Dzisiejszy post jest kolejnym z serii, w której opisuję krok po kroku, jak realizować punkty z checklisty. Ostatnio pokazywałam, jak przygotować Lead magnet po stronie WordPressa. Kiedy już przejdziesz tę instrukcję i będziesz posiadał link do pobrania pliku, przyjdzie czas, aby zrobić z niego użytek i udostępnić e-book nowym odbiorcom.

Do czego przyda się to w Twoim biznesie?​​​

Automatyzacja to przede wszystkim oszczędność czasu Twojego lub Twojego pracownika. Jeśli np. do tego typu technicznych rzeczy zatrudniasz wirtualną asystentkę lub kogokolwiek do pomocy, będzie to również oszczędność pieniędzy.

Dodatkowym atutem jest to, że nowy subskrybent nie musi czekać aż znajdziesz czas, aby mu wysłać lead magnet. System zrobi to za Ciebie, zaledwie kilka minut po wypełnieniu formularza przez nowego subskrybenta.

Automatyzacja w MailerLite krok po kroku

Pierwszy krok, który musisz wykonać, to stworzenie grupy subskrybentów. Grupowanie jest przydatne, kiedy chcemy prowadzić różną komunikację np. w zależności od tego, skąd przyszli nasi subskrybenci. Możliwości wykorzystania tej funkcji jest wiele. Zbieramy swoich odbiorców w jeden duży worek i wewnątrz niego możemy budować segmenty czy tagować kontakty, które pozwolą nam na jeszcze większą personalizację wiadomości. Grupę odbiorców tworzymy w ten sposób:

Subscribers → Groups → Create group → Nadaj nazwę

Kiedy mamy już worek do zbierania kontaktów, czyli grupę odbiorców, przechodzimy do automatyzacji. W skrócie, chcemy przygotować system, który po tym, jak nowy kontakt wpadnie do naszej grupy, automatycznie wyśle email z linkiem do Lead magnetu. Aby przygotować automatyzację należy wejść w Automation, a następnie kliknąć Create workflow.

Nadaj nazwę swojej pierwszej automatyzacji. Wybierz taką, aby od razu mówiła Ci, czego będzie dotyczyć, ponieważ z czasem tych automatyzacji będziesz tworzyć coraz więcej. To wciąga – uwierz mi.

Jako Workflow trigger wybierz When subscriber joins a group. Automatyzacja uruchomi się, kiedy subskrybent dołączy do grupy odbiorców.

Teraz musimy określić, o którą grupę chodzi. Wybieramy Subscriber group, którą przed chwilą stworzyliśmy. Możesz zaznaczyć Settings na tak. W przypadku Lead magnetu może to być dobre ustawienie, ponieważ przy darmowych produktach, ludzie często wypełniają formularz powtórnie, bo np. zgubili wiadomość z linkiem, a pliku nie mogą znaleźć na swoim dysku lub w ogóle go nie pobrali.

Zapisujemy, klikając Save.

Widok zmieni się z tworzenia na edycję. Po prawej zobaczysz statystyki, po lewej – widok workflow. Teraz możesz skonfigurować sekwencję maili wysyłaną automatycznie do nowych subskrybentów.

Jak automatycznie wysłać lead magnet po zapisaniu na listę?

  • Klikamy znak plusa, potem wybieramy opcję: Email
  • Po prawej stronie pojawi się możliwość zdefiniowania wiadomości. Klikamy Design Email.
  • Zostaniemy przeniesieni do panelu konfiguracji treści. Możemy tu skonfigurować przycisk z linkiem wygenerowanym w WordPressie. Jak to zrobić opisuję tutaj.
  • Klikamy Done editing i na tym koniec.

Automatyzacja jest już w pełni przygotowana i zawiera jeden skonfigurowany krok. W tym momencie system pozwala ją aktywować, wystarczy w prawym górnym rogu kliknąć ON.

Kiedy stworzymy formularz zwykły lub popup, wejdziemy w jego szczegóły i klikniemy w zakładkę Automation, powinniśmy zobaczyć rezultat naszej pracy. Warunek, to taka konfiguracja stworzonego formularza, aby nowe kontakty, wpadały do grupy odbiorców skonfigurowanej na samym początku. Automatyzacja będzie przypisana domyślnie.

Zgarnij darmowy ebook i cotygodniową dawkę wiedzy

.
Tags:
Magdalena Limanówka-Kuciel
magdalena@panizkomputerem.pl

Jestem programistką, która lubi mieć ręce pełne roboty. Do życia potrzebuje komputera z internetem i kubka gorącej kawy. Więcej na stronie o mnie.