fbpx

Blog w mediach społecznościowych

Blog w mediach społecznościowych

Poziom zaawansowania:
1/5

Czasy, w których pisało się posty na blogu, aby mieć ciągły napływ nowych czytelników dawno odeszły w niepamięć. Teraz trzeba się naprawdę dobrze przyłożyć i zawalczyć o czytelnika, aby do nas przyszedł, przeczytał post i został na dłużej. Aby zdobywać nowych czytelników i utrzymywać bliskie relacje z tymi, których już masz, przychodzą nam z pomocą media społecznościowe. Twój blog musi mieć profile, nie we wszystkich, ale chociaż jednym/dwóch najważniejszych portalach. Wiesz jaka jest Twoja grupa docelowa odbiorców? Wiesz, gdzie możesz znaleźć czytelnika dla Twoich tekstów?

Blog w mediach społecznościowych to temat na dzisiaj.

Garść historii

Blogosfera bardzo się zmienia. Pamiętam czasy blogów na Onecie, potem Blogspocie i nareszcie na Wordpressie. Blogi Onetowe to była bajka z perspektywy ruchu. Jeden portal zrzeszał je wszystkie więc pojawiały się podpowiedzi, była wyszukiwarka generalnie ruch napędzał się sam. Potem z Blogspotem było podobnie, też można było sobie wyszukiwać i przemieszczać się po blogach jak po kolejnych postach. Teraz nastały czasy dorosłości i nasz blog to jedna z wielu stron w czeluściach Internetu i trzeba się jakoś wybić. Czy to dzięki SEO, mailingowi, no i oczywiście mediom społecznościowym.

Wpis to nie wszystko

 Napisałaś post, przygotowałaś zdjęcia, opublikowałaś na blogu – to nie koniec. Teraz przyszedł czas na jego promocję. Tekst jak produkt musisz „sprzedać” czytelnikom. Najlepiej rozpisz sobie w formie checklisty gdzie i jak chcesz promować post. Pamiętaj, że Twoje profile społecznościowe to nie jedyne miejsce, a być może nawet najgorsze. Dlaczego? Oczywiste jest, że Twój profil nie jest obiektywny. Wiadomo, że będziesz na nim polecać swój post. Nie martw się, nikt od Ciebie nie oczekuje, że będziesz obiektywna na swoim profilu. Chodzi mi bardziej o to, żebyś pamiętała, że na profilu obserwują Cię już osoby, które zainteresowałaś, znają Twoją markę więc tutaj wystarczy, że celem Twojego postu będzie poinformowanie, że jest jakaś nowa treść na blogu.

Blog w mediach społecznościowych

Bardzo wartościową strategią jest publikowanie informacji o nowym poście w grupach na Facebooku, które mogą być zainteresowane tematem. Pamiętaj jednak, że każda grupa ma innych odbiorców, których w twoim poście mogą zainteresować inne rzeczy. Dlatego ważne abyś pisząc post w grupie podkreślała takie wartości, które będą ciekawe akurat dla tych osób. Nie możesz przygotować jednego postu i robić kopiuj-wklej w dziesięć miejsc. Znaczy możesz, ale jedyne co Ci to przyniesie z czasem to wyrzucenie z grup.

Kolejne medium moim zdaniem w tym momencie najlepiej konwertujące to Instagram. Nie tylko posty, ale też Instastories.  Ciekawe zdjęcie przyciągnie nowych odbiorców, a treść postu zaciekawi na tyle żeby kliknęli link w bio. Nie przejmuj się, jeśli nie jesteś jeszcze na tyle dużym profilem, żeby mieć funkcje swipe up. Wiele osób nie ma i odbiorcy są po prostu do tego przyzwyczajeni.

Instastories to nie jest najlepsze pole do promocji wpisu na blogu, jeśli tylko zrobisz repost. Jeśli chcesz osiągnąć dobre wyniki musisz się pokazać, opowiedzieć kilka słów. Nawet jeśli się boisz gadać do kamery, spróbuj raz, drugi, trzeci. Pamiętaj mały profil – mało odbiorców – jakie mogą być konsekwencje? Że obce osoby zaczną się śmiać? Tego się boisz? Uwierz mi, nie zaczną, a jeśli będą, bo świadomie ich rozśmieszysz. Najgorsze co mogą zrobić to przejść do kolejnych i olać co mówisz. Spróbuj, uwierz, że nie będzie tak źle jak sądzisz.

Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz rozwijać swoje profile i zdobywać nowych obserwatorów to nie mogą być miejsca, gdzie tylko promujesz swoje blogowe posty. Musisz tam dawać od siebie coś więcej.

 Infografiki rządzą

 W USA Pinterest jest jednym z największych źródeł ruchu na blogach. Co prawda jest to już opcja dla bardziej zaawansowanych, a na pewno dla mających więcej czasu, ponieważ przygotowanie grafiki czy infografiki trochę trwa. Jednak, jeśli chcesz spróbować i masz czas to polecam. To moim zdaniem dalej niewykorzystane w Polsce miejsce do zdobywania ruchu i promocji postów.

Taką infografikę możesz również przygotować w formie karuzeli na Instagram. Ostatnio to bardzo modna technika. Na pewno zauważyłaś, że powstaje ich coraz więcej takich grafik składających się z 4-9 obrazów. Aktualnie to świetnie żre i jest to bardzo często zapisywany typ postów. Co nam to daje? Zwiększa zaangażowanie naszych odbiorców, każde serduszko, komentarz i save.

Profil to nie wszystko

 Tak jak wspominałam wcześniej pamiętaj, że profile to nie miejsca, które cudownie będą działać tylko na postach próbujących wpisy na blogu. Zastanów się kto Cię obserwuje, często porównując Facebook i Instagram będą to zupełnie różne osoby, z innymi zainteresowaniami i problemami. Zerkaj do statystyk, sprawdzaj kim są twoi odbiorcy. Tylko dzięki temu lepiej trafisz w ich potrzeby i szybciej rozkręcisz profil.

Rozwijanie profili w mediach społecznościowych to temat rzeka. Każdy portal rządzi się swoimi prawami. Tak samo jak przykładasz się do postów na blog, tak też powinnaś myśleć o profilach w social media. Opracuj strategię, wymyśl tematy postów, zrób ładne zdjęcia. To nie jest ani łatwe, ani proste, ale bardzo wdzięczne. Angażując się w to i działając z planem, niechaotycznie naprawdę możesz bardzo dużo osiągnąć. Mam tutaj na myśli nie tylko zyski w formie nowych odbiorców, dużego profilu czy zaangażowania czytelników, ale także finansowych profitach.

A Ty jak promujesz swoje posty? Masz strategię dla profili w mediach społecznościowych? Co się u Ciebie sprawdza i co przynosi najlepsze rezultaty?

Zgarnij darmowy ebook i cotygodniową dawkę wiedzy

.
Magdalena Limanówka-Kuciel
magdalena@panizkomputerem.pl

Jestem programistką, która lubi mieć ręce pełne roboty. Do życia potrzebuje komputera z internetem i kubka gorącej kawy. Więcej na stronie o mnie.